The Core (2003)

Ik heb gisteravond de film The Core (2003) op tv gezien. In deze film worden de hoofdrollen gespeeld door Aaron Eckhart als Dr. Josh Keyes, Stanley Tucci als Dr. Conrad Zimsky, Bruce Greenwood als Cmdr. Robert Iverson, Tchéky Karyo als Serge, Delroy Lindo als Dr. Ed ‘Braz’ Brazzleton, DJ Qualls als Theodore Donald ‘Rat’ Finch, Richard Jenkins als Gen. Thomas Purcell, Rekha Sharma als Danni en Hilary Swank als Maj. Rebecca Childs.

Door een ramp verandert de temperatuur van de kern van de aarde, waardoor het voortbestaan van het mensenlijke ras in gevaar komt. Een team van NASA-terranauten krijgen de instructie om een experimenteel voertuig naar de kern van de aarde te leiden, om het probleem met een nucleair apparaat te verhelpen.
FilmTotaal.nl

The Core (2003)

Als ik puur op de recensie in de tv gids was afgegaan, had ik deze film niet bekeken. Wat een negatieve recensie zeg. Achteraf ben ik toch wel een beetje blij dat ik de film toch bekeken heb.

Vooral de muziek vond ik zeer goed. Het verhaal, uiteraard, is erg dun, maar toch nog wel fraai uitgewerkt met behulp van leuke special effects. Het is alleen jammer dat het net het verhaaltje van de tien kleine negertjes is. Er blijven op het einde maar twee personen over.

Qua lengte is de film ook lekker lang, meer dan twee en een half uur. Als je een avondje niet veel te doen hebt, toch nog wel een film wilt zien, is deze best aan te raden.