Afdelingsuitje 2009

Gisteravond met mijn collega’s van Klaverblad Verzekeringen, de afdeling Systeemontwikkeling III, naar Dekker Sport, Party en Conferentie Centrum te Zoetermeer geweest als afdelingsuitje.

We begonnen de avond met het zogenaamde disco bowlen. Loeiharde goede discomuziek en aangepast verlichting maakte dit bowlinguurtje tot een leuk stuk vermaak. Helemaal leuk als je, zoals ik, na optellen van de score’s uit de twee gespeelde potjes tweede bent.

Na het bowlen was er ruim de tijd voor een goed vijf gangen diner (amuse, voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en koffie) in Restaurant L’Elephant. Wij kregen een aparte menukaart waarop keuze was uit een beperkt aantal voor-, hoofd- en nagerechten. Deze werden dan gang voor gang uitgeserveerd. Ik had gekozen voor carpaccio van ossenhaas als voorgerecht, een goede hertenbiefstuk als hoofdgerecht en een kaasplankje als nagerecht. De amuse van eend, gesneden en opgediend als een carpaccio, was zeer lekker. De carpaccio was lekker gegarneerd met pjinboompitten en stukjes kaas en smaakte zeer goed. De biefstuk was zeer goed bereid en voor het gemak al door de kok in smalle reepjes gesneden. Op het kaasplankje waren kazen uitgestald die gemaakt zijn door Boerderij ’t Geertje en ook die smaakten zeer goed. Ik kan wel zeggen dat het eten zeer goed beviel.

Uiteraard hadden een aantal collega’s nog niet genoeg gehad aan het bowlen, dus gingen we met zijn zessen nog even poolen. Uiteindelijk na heel wat potjes pool en eight-ball moesten we iets na twaalf uur de poolzaal verlaten.

Al met al was dit een erg leuk afdelingsuitje en ik ben dan ook benieuwd wat we volgend jaar gaan doen.