Endeavour

Ik heb gisteren de pilot aflevering van de serie Endeavour gezien. Deze serie wordt in Nederland uitgezonden door KRO in het kader van KRO Detectives. In deze aflevering worden de hoofdrollen gespeeld door Michael Matus als Cyril Wright, John Light als Dempsey, Flora Montgomery als Rosalind Stromming, Patrick Malahide als Richard Lovell, Shaun Evans als DC Endeavour Morse, Jack Ashton als DC Ian McLeash, Daisy Head als Jenny Crisp, Holly Ridley als Valerie Quillen, Lisa Backwell als Anne Porter, Jenna Harrison als Miss Sylvia Tench, Roger Allam als DI Fred Thursday, Danny Webb als DS Arthur Lott, Richard Lintern als Dr. Rowan Stromming, Sam Reid als Brian Lomax en Harry Kershaw als Miles Percival.

Het is 1965 en Endeavour Morse (Shaun Evans) keert terug naar Oxford om onderzoek te doen naar de verdwijning van een vermist schoolmeisje. Als snel riskeert hij alles in zijn zoektocht naar gerechtigheid, die uiteindelijk zijn lot zal bepalen.

Endeavour

Ik weet niet hoe ze het daar in het Verenigd Koninkrijk doen, maar met de regelmaat van een klok worden daar zeer goede detectives geproduceerd. En het leuke is nog dat KRO deze in het kader van KRO Detectives allemaal uitzendt. Eigenlijk heb ik nog geen serie gezien die ik niet zo goed vond. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar series gezien die ik zeer goed vond, zo dus ook Endeavour.

Endeavour gaat over de eerste baan bij de politie van Chief Inspector Morse en hoeze deze jonge politieagent een goede basis meekrijgt voor de rest van zijn carriere bij de politie.

Over het verhaal van de pilot aflevering ga ik eigenlijk niets zeggen, want ik vind dat je deze gewoon moet zien.

5 Reacties

  1. […] goed met de KRO Detectives. Zo zijn al de series Inspector George Gently, Sherlock, DCI Banks en Endeavour uitgezonden en nu dus ook Hinterland. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Ja, er worden veel […]

  2. […] Hinterland | Marco’s Weblog op Endeavour […]

  3. […] Dicte | Marco’s Weblog op Endeavour […]

  4. […] Dicte | Marco’s Weblog op Endeavour […]

  5. […] Sebastian Bergman | Marco’s Weblog op Endeavour […]

Geef een reactie

