Huwelijksreis in Borneo (Deel 3)

Zoals jullie wel zullen weten, zijn Danielle en ik afgelopen Donderdag 6 September 2007 getrouwd. Onze huwelijksreis ging met een natuur & cultuurreis, georganiseerd door SNP, naar het Maleisische deel van Borneo. Ik zal hieronder per dag het programma vermelden dat SNP ons gegeven had. Waar nodig voeg ik nog foto’s toe.

Dag 13
Vandaag op zoek gegaan naar de Rafflesia, de grootste bloem ter wereld. In het Crocker Range National Park zijn er plekken bekend waar deze bloem kan bloeien en toen wij daar aankwamen was er ook een plek bekend waar toen een bloem groeide. ’s-Middags hebben we ook nog een echte dierentuin bezocht.

De Rafflesia

Dag 14
Vandaag is weer een reisdag. Met de bus rijden we door de rijstvelden en kleine dorpjes van Zuid Sabah. Per boot vertrekken we naar het eiland Pulau Tiga. Dit eiland is gebruikt als decor voor de eerste serie van de Amerikaanse versie van Expeditie Robinson. Toen heette het eiland Survivor Island. ’s-Middags een bezoekje gebracht aan de zogenaamde moddervulkaan.

Survivor Island

Dag 15
’s-Ochtends hebben we een bezoekje gebracht aan het Slangeneiland. Daarna zijn een aantal gaan snorkelen. ’s-Middags hadden we voor onszelf.

Het Slangeneiland

Dag 16
Het eiland Pulau Tiga vaarwel gezegd en doorgereisd naar Kota Kinabalu alwaar we bij een plaatselijk Chinees restaurant gedineerd hebben. Na het eten zijn we nog over een lokale warenmarkt gelopen om te zien hoe de Maleisische bevolking zelf inkopen doet.

Dag 17
Vandaag hebben we drie grote winkelcentra in Kota Kinabalu bezocht. Lekker hoor die airco als het buiten 25+ graden is. Aan het einde van de dag de terugreis aanvaardt middels een vliegtuig naar Kuala Lumpur en vanaf daar een vliegtuig naar Schiphol.

Dag 18
Vanochtend vroeg aangekomen op Schiphol en helaas is de vakantie voorbij.

Bekijk het Fotoalbum

Eén reactie

1. Hoi Marco en Danielle, wat een geweldige trip hebben jullie achter de rug. De foto’s op je blog zijn fantastisch. Goed dat jullie nog wat voor het WNF hebben kunnen doen. Geniet van de herinnering en natuurlijk van elkaar!! Groeten, Diederik