Huwelijksreis in Borneo (Deel 1)

Zoals jullie wel zullen weten, zijn Danielle en ik afgelopen Donderdag 6 September 2007 getrouwd. Onze huwelijksreis ging met een natuur & cultuurreis, georganiseerd door SNP, naar het Maleisische deel van Borneo. Ik zal hieronder per dag het programma vermelden dat SNP ons gegeven had. Waar nodig voeg ik nog foto’s toe.

Dag 1
Vandaag vertrokken wij om 12:00 uur vanaf Schiphol en na een vlucht van twaalf uur kwamen wij aan op Kuala Lumpur. Aldaar drie uur gewacht voordat wij de vlucht naar Miri konden maken.

De Boeing 747-400 van Malaysia Airlines

Dag 2
Aankomst in Miri. Het is hier 6 uur later dan in Nederland. We vliegen door met een klein vliegtuig naar Mulu National Park, diep in het hart van Sarawak.

Traditionele dansen

Dag 3
’s-Ochtends hebben we de boomtoppenwandeling in het Mulu National Park gedaan. ’s-Middags zijn we naar de Deercave geweest. Helaas voor ons kwamen de vleermuizen niet naar buiten.

Boomtoppenwandeling in Mulu

Dag 4
’s-Ochtends hebben we eerst een bezoek aan een Panan dorp gebracht waarna wij de Clearwater em de Wind Cave bezocht hebben. ’s-Middags zijn we doorgereis naar het Mount Kinabalu National Park.

Panan dorp

Dag 5
Vandaag hebben we een wandeling gedaan over de lagere hellingen van Mount Kinabalu. Deze 4095 meter hoge berg (de hoogste van Zuidoost Azië) laat met name ’s-ochtends en ’s-avonds haar indrukwekkende granieten toppen zien.

Wandeling op Mount Kinabalu

Dag 6
’s-Ochtends via Poring Hotsprings, een lokaal marktje en Sabah Tea naar Sandakan gereisd.